מחירון רכב הינו אחד מהמדריכים השימושיים ביותר ומטרתו לספק לציבור הרחב מידע אובייקטיבי עד כמה שניתן אודות עלויות של הרכבים השונים. למרות שבדרך כלל מחירונים אלה מיועדים לרכבים משומשים, ניתן להיעזר בהם גם בתור מחירון רכב חדש. מחיר הרכב אשר מופיע בו נקבע בדרך כלל על ידי שמאי רכב על בסיס פרמטרים שונים וכאשר מדובר על רכבים חדשים אלה הם פרמטרים כמו כוחות סוס ותוספות מיוחדות באבזור. ברכבים הישנים, ישתתפו בקביעת המחיר גם פרמטרים כמו המצב הקוסמטי והמכאני של הרכב.
האם קיימות בתוך מחירון רכב חדש סטיות תקן?
מאחר ולא קיימת הנחייה גורפת אודות מחירם של הרכבים המשומשים, ניתן להבחין בסטיית תקן קלה במחיר של כל רכב. בנוסף, כדאי גם לזכור כי העלויות המתפרסמות במסגרת מחירון רכב אינן מחייבות, לא את הקונה וודאי שלא את מוכר הרכב. כאשר מדובר על מחירון רכב חדש, סטיות אלה אינן קיימות כלל. אם כן, עבור הרכבים הישנים, מחירון רכב משמש כהמלצה שכדאי להיעזר בה ובהקשר לרכבים החדשים מחירון תמיד יציג את הנתונים המדויקים ביותר אשר התקבלו מהיבואנית ובהתאם לצפי השוק.
דברים שכדאי לדעת על מחירון רכב חדש
אם בעבר היה רק מחירון רכב חדש אחד ומחירון רכב ישן אחד שנחשבו למחירונים מייצגים, הרי שהיום ניתן למצוא רשימה ארוכה של מחירוני רכב שונים. מעבר לכך, באתרי האינטרנט השונים ניתן למצוא היום מחירוני רכב המופיעים לצד לוח רכב בו מתפרסמות מודעות מכירה של רכבים שונים. זה נועד על מנת לאפשר לצרכן לחסוך לעצמו את התהליך ולתפוס שתי ציפורים במכה אחת. בזמנים מסוימים, כמו במהלך משברים פיננסיים למשל, תחום הרכב נפגע באופן ישיר וכתוצאה מכך אנשים מוכרים את רכביהם בעלות שנמוכה עד 30 אחוזים מהעלויות אשר מתפרסמות במחירון. מסיבה זאת מומלץ להסתמך על המחירון, אך יחד עם זאת גם להתייחס אליו בעירבון מוגבל במידה והחושים שלכם מורים אחרת.
אמיר רשף - מייסד ומנכ"ל משותף
SOL e-Marketing